Naar de Keys - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Alweer Vakantie - WaarBenJij.nu Naar de Keys - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Alweer Vakantie - WaarBenJij.nu

Naar de Keys

Blijf op de hoogte en volg Alweer

24 Juli 2014 | Verenigde Staten, Key West

In de tropische buien (heel veel water in korte tijd) zijn we vertrokken naar The Keys. Gelukkig was het bij de eerste tussenstop al droog en daarna is het bij ons droog gebleven dus weer geen last van gehad.
De weg naar Key West is lang, maar heel mooi. Het is een aaneenschakeling van allemaal kleine en grotere eilandjes. De weg is zo smal dat je links de Atlantische Oceaan ziet en rechts van de weg de Golf van Mexico. Als de zon schijnt is het ondiepe water azuurblauw.
De eerste stop was om tarpons te voeren. Dat zijn enorm grote vissen, vaak langer dan een meter. Ze aten de vissjes uit je hand en sprongen daarvoor uit het water. Was heel gaaf.
Daarna hebben we heel mooi geluncht: op een wit strand met palmen. Echt supermooie locatie. Helaas hebben we op de veranda onder dak gezeten en niet op het strand want we wisten niet of het droog bleef.
Daarna door naar de plek waar de oorspronkelijke spoorbrug is gebroken en waarom uiteindelijk de wegverbinding is aangelegd. Ook weer heelmooi uitzicht.
Dan in een keer door naar ons resort in Key West. We werden er verwelkomd door enorm grote leguanen ( met staart misschien wel 2 meter). Het zwembad onder de palmen is net een paradijs. Zo mooi....dus dankbaar gebruik van gemaakt.
Na het eten van een pizza van 18 inch met zn allen (ter vergelijking de velgen van mijn fiesta zijn 14 inch) dus aan eentje genoeg :).
Daarna genoten van de zonsondergang met de straatartiesten. En nog wat gedronken in de Sloppy Joe bar. Insiders weten hoe gezellig het daar is.
Foto's volgen morgen.

• 24 Juli 2014 - 12:47

Ria Vlug.:

hallo allemaal.
    zo te zien genieten jullie volop.
    mooi om te ziennog een paar daagjes en dan komen jullie alweer deze kant opwij gaan het weekend de caravan in zeeland zetten voor vera en jeroen en zijn zondagavond weer thuis.
    zal zaterdag ochtend de vissen nog eten geven.veel plezier nog.gr van ons.