Busch Gardens - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Alweer Vakantie - WaarBenJij.nu Busch Gardens - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Alweer Vakantie - WaarBenJij.nu

Busch Gardens

Blijf op de hoogte en volg Alweer

15 Juli 2014 | Verenigde Staten, Tampa

Vandaag stond Busch Gardens op het programma: dit is een groot pretpark gecombineerd met een dierentuin. Het park staat bekend om zijn achtbanen in overtreffende trap: de langste, de meeste loopings, de hoogste vrije val enz enz. De kinderen hadden er dan ook erg veel zin in. Helaas werd de dag toch wel een grote teleurstelling. We hebben maar twee (2) attracties kunnen doen. In de ochtend als eerste de houten achtbaan en daarna de waterbaan, dus wel een drijfnat pak weten te scoren. De volgende achtbaan was met een enorme loodrechte vrije val en alleen Mirjam en Lucin durfden erin. Maar helaas, na half uur wachten in de rij ging deze stuk. Dus dan maar eerst wat eten en daarna opnieuw proberen. Helaas ging hij weer stuk. Dan maar verder naar de volgende attractie. Maar deze werd gesloten omdat er onweer in de buurt van het park was. Nou ja dan maar e ven wachten, het is niet anders. Intussen wat rond geken bij de tijgers, gorilla's, cheeta's en alligators. En toen zagen we dat de achtbanen weer draaiden. Dus hup naar de langste achtbaan. Maar nee, toen we daar aankwamen werd deze net weer stil gelegd omdat er opnieuw onweer te dichtbij was (binnen 10 miles). Dat was om ongeveer half drie. Helaas had het onweer geen zin om te vertrekken met als gevolg dat de attracties allemaal gesloten bleven. Terwijl we zelf geen drup hebben gehad.......om half zes waren we het wachten en de onzekerheid van wel of niet weer opstarten van de attracties zo zat dat we maar zijn weggegaan. Jammr, heel jammer maar er is niets aan te doen. In het oudste stukje bewoond Florida, het stadsdeel Ybor van Tampa, hebben we nog wat gegeten en heeft Lucien een echte Cubaanse sigaar gekocht.

• 15 Juli 2014 - 11:03

Caroline:

Pech, hopelijk de rest van de vakantie minder veiligheidsprotocollen.

• 15 Juli 2014 - 17:04

Paulien:

Jammer dat er zoveel dicht bleef in Bush Garden's, maar ja 'safety first is the American way' hè. Onze meiden hadden ook graag naar BG gewild, goede reden om nog een keer te gaan!
    Gr Paulien